CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Sunday, June 20, 2010

18 : akhirnya aku ada masa

atlast
kissim dah tamat. penamat kissim adalah exam.dan exam tu aku xdpt jawab.bukak soalan je,trus rase nk gelak.


seb bek la bahagian A aku lehla goreng cket.bahagian B mmg xleh.aku jawab pun dlm mase 5 min je.pastu aku tutup kertas n bgun. kejar kwn aku yg kuar dewan awal.
nnti lulus ke x,akan dibagitau 10 bulan berikutnya.
lame gile.aku dh abes kawen pun.



ha.pasal kissim ni jugak,sume preparation kawen pending.nyampah.
tapi semalam aku dh balas dendam.
aku dh beli mcm2.siap bunga manggar tu. amek kau.


pg ngn mak tersayang, adik yang kadang2 je sayang.dan ofkos ade Mr Y tercinta. mule2 trus pg kedai lngsir. kan kt nilai tu leh dpt free jahit kan.ye la tu free jahit.ttp die caj gk. tp xtaula kedai lain. kedai aku pg ni,dia caj gk cket.
mak aku ckp jahit je trus. sbb nk tnggu aku jahit,tah bilela.
n dikhuatiri kain tu hancur ditgn aku. mak aku dh awal2 xnak jhit. diatas sebb2 kesihatan.



so there goes my money~~
huhu. utk langsir bilik tu aku habes rm 800.tu pun dh pakse bdk tu bg diskaun lagi dan lagi.
langsir saya berwarne..... purple!gahahaha
aku dh mengalami krisis warne ni wey. majlis aku dah carca marba.
lom lgi aku cite pasal warne baju adek bradek bapak aku,adek bradek mak aku n wrne family aku.
hahahahah matilah! aku dah xkesah.
aku nk kawen je

pastu aku beli gak paper bag. cr yang murah2 je. makin dekat nk kawen ni,mkin mcm2 aku cut.lg byk aku nk jimat.
mak aku asek ckp, isi dlm tu yg penting. jgn beg je lawa tp isi tu indah khabar dr rupe.
itu mngikut kate mak saya lh ye.
nnti bnde tu org buang gk.isi dlm tu yg penting.
aku pun setuju je.

jalan punye jalan,dptla paper bag berharge 20 cent satu.
heee. kitorang beli 1400. so total RM 280.
bahagi due dgn abg aku
RM280/2 =RM 140(aku bayar)
settle 1 bende.



then pg cr bunga telur plak. skang dh xde dh buy 1 free 1,cr smpai patah kaki pun xjumpe.
n yang paling murah leh dpt adelah rm 49.90
dh kire murah la tu. satu btg seringgit.
klu aku nk beli 150 btg, hrus membayar rm 150.00
murah kan.
tp aku nk lagi murah.haha



so aku jumpe bunga telur termurah di abad ini
5o btg untk hanya RM10!so satu btg adelah 2cent shj.haha
so korg leh la bygkan mcm mane bunga telur tu.
sgt simple n mybe ada yang kate gile buruk.


tp mak saya tetap ngn nasihat beliau. xpayah mahal2.nnti org buang.
baiklh makkk..

mak aku ckp, boleh kalau nk lebih2,tp lebihkan pada bnde yang leh pakai 4 long term
sperti langsir bilik tu,nnti leh pakai utk langir sliding door umah sewa aku.
ni lah bunga telur aku tu.

simple kn.malu aku T_T
ak plan nk tmbah ribbon kt bawah bunge tu.adela seri cket

8 nota kecil:

Zana Adieyza

murahnya paper bag tu.. beli kat ner?

dear, semua kalau boleh nak belanja dgn jimat.. so xyah fikir apa org kata asalkan u puas hati dgn perjalanan mjlis u nnti..

puan nona

beli kt satu kedai ni kt nilai.kedai die depan ngn ade patung2 haiwan diseberang jalan.ape ek nama kedai die.semesti bagus ke ape. tp ade owrd bagus la.haha

btul2.jnji xmmbazir n everythign went smooth..=)
thnks adieyza!

farahfatihah

wahhh paper bag RM0.20 je???? murah!!!

puan nona

heee..mmg murah!

farahfatihah

nona, kedai mana yer yg ada peper bag rm0.20 tu?

puan nona

kt nilai farah.ermm..name kedai die ape tah sumthing like 'semesti bagus'. depan kedai die ade banner peper bag 0.20cent tu.
kedai die mngadap jalan masuk besar tu

farahfatihah

ok nona tq tau

::Destinasi nurfadhilah ::

nk cari paperbag murah jugak..huhu..
sy pun xpeduli kalau org kate "kawen pun nak budget ke". peduli apa. duit kita kan. belanja secara berhemat, duit yg lebih baik laburkan kat perkara yg lebih bermakna selepas kawen. mcm beli kelngkapan rumah nanti or klu ade lebih p honey moon tempat yg best2 kan.
bunga telur tu just fine dh tu. no need to worry. yg penting tetamu cukup makan bak kate org2 tua. btw, awak org klang juge ea..dah dekat banget jer nih..hihi..

Post a Comment