CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday, June 1, 2010

15 : rasa dalam jiwa

jiwaku kacau
cuba menyambung hati yang pecah
walau pecah sedikit namun serpihannya halus
pedihnya tiada
lukanya ada
jiwaku memberontak
kumahu teriak namun kutahan
kenangan semalam
sgt manis untuk dirosakkan
masih berlegar2 dlm kotak fikiran
kucuba redakan hati
hati yg terbakar menimbulkan kesan
dan aku mula zahirkan kekerasan
yang akhirnya memberi penyesalan
pada aku yang tidak menggunakan kewarasan
aku berfikir
memaksa hati untuk berfikir
aku terkilan
atas kesilapan
aku sedar
diatas sifat hipokrit yang aku sembuyikan
aku tahu
sentiasa tahu
kesilapan itu jauh untuk dibandingkan
kerana aku selalu merahsiakan
atas dasar keamanan
bila hati mula rindu
aku padamkan kemarahan
aku kenangkan kemanisan
dan
aku sedarkan akan kekurangan

0 nota kecil:

Post a Comment